Kokkuvõte artiklist "Quality Evaluation of Open Educational Resources (OER)". "Elias et al 2020"

    Kvaliteetsete avatud haridusressursside (OER) leidmine muutub üha keerulisemaks, kuna avaldatud ressursside arv kasvab. Kvaliteetsete ressursside valimine on aga oluline, et tagada veebikursuse kvaliteet. Käesolevas töös pakume välja hindamismõõdikud, mille abil saab hinnata avalike vabade õppevahendite kvaliteeti. Avatud haridusressursid (OER) on tasuta ja avatud litsentsiga õppematerjalid, mida kasutatakse laialdaselt õppimiseks. OERide kvaliteedi hindamine on muutunud oluliseks, et toetada õppijaid ja õpetajaid kvaliteetsete OERide leidmisel ning võimaldada veebipõhistel õpihoidlatel oma OERide parandamist. Käesolevas töös koostame hindamismeetreid, millega hinnatakse OERi kvaliteeti OERi koostamise vahendites. Hindamistulemused näitavad, et mõõdikud käsitlevad asjakohaseid kvaliteediaspekte ja neid saab kasutada OERi üldise kvaliteedi määramiseks.

    Käesolevas töös pakutakse välja OERide kvaliteedi hindamise mõõdikud, et aidata õppijatel ja õpetajatel leida kvaliteetseid OERe ja suunata OERi hoidlaid oma sisu täiustamisel. Artiklis käsitleti kahte uurimisküsimust. Esimesele küsimusele "kuidas hinnata OERide kvaliteeti" vastamiseks koostasime ja levitasime kvaliteedi hindamise mõõdikud, mis hõlmavad kolme OERi kvaliteedi hindamise aspekti: sisu struktuur, õppesisu ja enesehindamine. Teise küsimuse "kuidas kasutada hindamismõõdikuid OERide autorite ja õppijate juhendamiseks" jaoks valisime neist mõõdikutest välja seitse ja rakendasime need SlideWikis. Kvaliteediaruanded on kõigile kasutajatele avalikult nähtavad, et aidata õppijatel leida kvaliteetset sisu ja julgustada autoreid oma materjale parandama. Me hindasime oma mõõdikuid, kogudes küsimustiku abil tagasisidet OERi kasutajatelt ja loojatelt. Tulevase töö raames jätkame meetrika rakendamist SlideWikis ja uurime hindamisaruannete mõju õppijate OERide valikule ning autorite viise OERide loomiseks ja redigeerimiseks.

Käesolev artikkel käsitleb kahte uurimisküsimust:

  1. kuidas hinnata OER-materjalide kvaliteeti?
  2. kuidas kasutada seda hindamist OERi autorite ja õppijate suunamiseks?

Hindame oma tööd, viies läbi küsimustiku OERi ekspertkasutajate (st õppejõudude ja doktorantide) seas ning rakendades meetrikakomplekti autorite töövahendis. Käesoleva artikli ülejäänud osa on üles ehitatud järgmiselt: Punktis 2 käsitletakse ja analüüsitakse veebipõhiste haridussüsteemide ja -materjalide kvaliteedi hindamiseks kasutatavate hindamismeetodite hetkeseisu. Jagu 3 määratleb kvaliteedimõõdikud ja kirjeldab iga neist. Jaos 4 selgitatakse meetrika rakendamist ja hinnatakse tulemusi. Lõpuks lõpetab 5. jagu käesoleva töö.

Selles jaotises vaadeldakse OERi repositooriumide kvaliteedi hindamise lähenemisviiside hetkeseisu. Me keskendume lähenemisviisidele, mis käsitlevad kvaliteetseid aspekte, mis on seotud OERi sisu ja representatsiooniga. Analüüsisime kirjanduses leitud mõõtmeid ja liigitasime need kvaliteediaspektide alusel:

  1. funktsioonide kvaliteet (st kvaliteet, mis on seotud OERi repositooriumi pakutavate funktsioonidega).
  2. tehnoloogiline kvaliteet (st kvaliteet, mis on seotud OERi repositooriumi tehnoloogia ja rakendamisega).
  3. sisu kvaliteet (st kvaliteet, mis on seotud OERi materjali ja sisu esitamisega).

Avatud hariduse konsortsium (OEC) määratleb OERi kui materjali, mis koosneb kursuse planeerimisest, temaatilisest sisust ja hindamisvahenditest. Sellest tulenevalt jagasime meie OERide hindamise lähenemisviisi kolmeks komponendiks: sisustruktuur, õppesisu ja enesehindamine. Sisu struktuur määratleb õppevara korralduse ja navigeerimise. Õppesisu viitab õppematerjali esitamisele. Enesehindamine on seotud õppeprotsessi hindamiseks vajalike küsimuste olemasoluga. Tabelis 2 on loetletud OER-materjalide kvaliteedi hindamise mõõtmed ja mõõdikud.

Kvaliteedimõõdikute kogum valiti välja asjakohasuse, asjakohasuse ja tehnilise teostatavuse alusel SlideWiki platvormi raames.  Kvaliteediaruanne kuvatakse teki tasandil ja on nähtav kõigile kasutajatele. Kvaliteediaruande avalikustamiseks on mitu põhjust. Esiteks on OERi loojatel täiendav stiimul tagada, et nende esitlus vastab teatud kvaliteedistandardile. Teiseks saavad õppijad otsustada, kas kasutada OERi selle kvaliteedi alusel. Ja lõpuks saavad õppijad tänu SlideWiki koostöövormile aidata aruande põhjal slaidipaketti parandada. Iga mõõdiku puhul on loetletud tuvastatud probleemide arv. Kui ühtegi probleemi ei ole leitud, kuvatakse tekst "Kõik on korras". Loetletud mõõdikuid saab laiendada, et vaadata rohkem üksikasju konkreetse mõõdiku kohta, sealhulgas seda, miks selle mõõdiku järgimine on oluline. Kui on tuvastatud probleem, kuvatakse selle kohta lisateave.

"See artikkel oli suunatud kasvavale väljakutsele leida kvaliteetseid avatud õppevahendeid (Open Educational Resources, OER), mis on tingitud kättesaadavate tasuta ja laialdaselt õppimiseks kasutatavate materjalide rohkusest. OERide kasvav hulk muudab kvaliteetsete OERide valimise keeruliseks. Heade veebipõhiste vabavaraliste õppevahendite valimine tagab kvaliteetse veebikursuse. Käesolevas uuringus tehakse ettepanek meetodite kohta, kuidas hinnata veebipõhiste vabavaraõpikute kvaliteeti. Kvaliteedi hindamine aitab õppijatel ja õpetajatel leida häid OER-e ning aitab repositooriumidel oma OER-e täiustada. Teadlased lõid mõõdikud, et hinnata OERi kvaliteeti autorite töövahendite abil. Nad hindasid mõõdikuid ja leidsid, et need on kasulikud OERi üldise kvaliteedi määramisel. Väljapakutud mõõdikud hõlmavad sisu struktuuri, õppesisu ja enesehindamist. OERi kasutajatelt ja loojatelt saadud tagasiside kinnitas mõõdikute väärtust. Selles uuringus käsitleti kahte küsimust: kuidas hinnata OERi kvaliteeti ja kuidas kasutada hindamist OERi loomise ja kasutamise suunamiseks. Uurijad viisid läbi uuringu ja rakendasid oma töö hindamiseks meetrikaid autorivahendis (SlideWiki) ning analüüsisid olemasolevaid lähenemisviise, mis keskendusid OERi sisule ja esitlusele. Nad määratlesid kolm komponenti OERide hindamiseks: sisu struktuur, õppesisu ja enesehindamine. Need komponendid põhinevad Avatud Hariduse Konsortsiumi (Open Education Consortium, OEC) OERi määratlusel. Samuti rakendasid nad meetrikate komplekti SlideWiki, mis on autoriplatvorm. Kvaliteediaruanne on avalikult kättesaadav, et motiveerida loojaid ja suunata õppijaid. Aruandes võetakse arvesse asjakohasust, asjakohasust ja tehnilist elujõulisust SlideWiki raames. Avalikud aruanded julgustavad loojaid kvaliteeti parandama ja aitavad õppijatel valida paremaid OERi. Selles artiklis arutletakse OERi kvaliteedi hindamise olulisust ja pakutakse välja meetodid selle hindamiseks. Teadlased töötasid välja mõõdikud, mis hindavad OERide sisustruktuuri, õppesisu ja enesehindamise aspekte. Nende edasine töö hõlmab nende meetrikate edasist integreerimist SlideWikis ja nende mõju uurimist õppijate poolt OERide valikule ja autorite praktikale. Lihtsustades kvaliteetsete OERide loomist ja leidmist, aitab see uuring kaasa veebipõhise hariduse üldise kvaliteedi parandamisele."


Kasutatud allikad:

Elias, M., Oelen, A., Tavakoli, M., Kismihok, G., & Auer, S. (2020). Quality Evaluation of Open Educational Resources. C. Alario-Hoyos, M. J. Rodríguez-Triana, M. Scheffel, I. Arnedillo-Sánchez, & S. M. Dennerlein (toim.), Addressing Global Challenges and Quality Education (lk 410–415). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-57717-9_36


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Partnerhinnang «Kuidas tehisaru igaühe elu lihtsamaks teeb?».

TAO platvorm - testi koostamine.